Första dagen i skolan

Idag har jag träffat mina kompisar i min nya klass som heter Geckon. I klassen är vi 12 stycken, sex tjejer och sex pojkar. En flicka är ifrån Norge och två flickor är från Finland, men de kan prata svenska ganska bra. Vi började dagen med en samling där alla skolbarn var med. På skolan finns det 5 klasser: 1-2:an, 1-3:an (som jag går i), 3-4:an, 5-6:an och7-9:an. Idag har jag jobbat med "Himmel och pannkaka" som är en pysselbok och läst i Tor-boken. Vi fick veta att om det kommer en tsunamivåg så tjuter det ett larm och då ska vi gå ut till stora gatan. Lunchen åt vi i den restaurang som ligger närmast skolan. Jag kände igen restaurangen för jag har varit där och ätit med mamma, Meja och pappa innan jag började skolan. Idag fick vi kyckling med cashewnötter och grönsaker. Allt var gott utom grönsakerna.

En annan sak som vi gjorde idag var att fylla en bunke med vatten. Sen hällde fröken i några droppar färg. Och sen la vi i ett vitt papper i det och det blev jättefina mönster och färger. Jag har också jobbat jättebra i matteboken. Vi fick också rita en bild på våran familj och skriva vad de heter. På rasterna idag har vi spelat Uno och Fyra i rad. Idag har jag lekt mest med Ludwig och Oskar. De går också i tvåan och bor här på Southern Lanta där vi bor. Ludwig bor två våningar ovanför oss. Det har regnat hela dagen idag så mamma och jag har inte tagit några bilder än. Men det kommer.
(Ikväll har mamma hjälpt mig skriva!)

Kommentarer
Postat av: Mamma Fia

Hej Melker!

Vad roligt att läsa om din 1:a dag i skolan,vi pratar om dej varje dag och du kan ju gissa om Edwin tycker att du redan har varit borta lääänge...

Vi har lite höstlov nu, killarna ( och Ester) bor hos farmor & farfar i några dagar. Wilmer hälsar att han gärna kommer ner på lördagarna när du ligger vid poolen och dricker CC, konstigt va?? Wilmer som inte ens gillar CC hi hi hi.

Pussar & kramar till er alla

2010-11-02 @ 19:42:01
Postat av: David & Frida

Hej Kusinen!

Du ser ut att ha jätteroligt i Thailand vi är avundsjuka på dig. Hoppas att du spelar mycket fotboll på stranden. Ta mycket bilder det är roligt att se på.

P.s hälsa din mamma, pappa och syster.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0